Σημαντικές βελτιώσεις στη διαδικασία διακοπής εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις τίθενται σε εφαρμογή με τη δημοσίευση της νέας απόφασης της ΑΑΔΕ. Από τον Νοέμβριο του 2024, η διαδικασία της διακοπής εργασιών πραγματοποιείται ψηφιακά με τη χρήση αυτοματοποιημένων επαληθεύσεων, ενώ τώρα γίνεται ακόμη πιο απλή και γρήγορη, με νέες δυνατότητες που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα της. Μέχρι σήμερα, έχουν ολοκληρωθεί περισσότερα από 36.000 αιτήματα διακοπής εργασιών, εκ των οποίων περίπου 34.000 έχουν διεκπεραιωθεί πλήρως αυτοματοποιημένα.
Η νέα διαδικασία επιτρέπει την άμεση διακοπή εργασιών, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως για παράδειγμα:
- Κατοχή επαγγελματικών οχημάτων (αγροτικών, ρυμουλκουμένων, ΦΙΧ, ΦΔΧ κ.λπ.),
- Κατοχή ταμειακών μηχανών (Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών – ΦΗΜ),
- Διαπίστωση μη ουσιωδών διαφορών στα υποβληθέντα στοιχεία προμηθευτών.
Αναβάθμιση έχει γίνει επίσης στην αποσύνδεση της ημερομηνίας αυτοπαράδοσης οχημάτων από την ημερομηνία διακοπής εργασιών, καθώς και του πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ από την ολοκλήρωση της διακοπής. Επίσης, αυξάνονται οι περιπτώσεις που εξυπηρετούνται μέσω της ψηφιακής εφαρμογής και που προωθούνται για περαιτέρω επαλήθευση και έλεγχο στις αρμόδιες φορολογικές υπηρεσίες, αν χρειαστεί.
Οι νέες δυνατότητες θα είναι διαθέσιμες από τις 1 Ιουλίου στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), ακολουθώντας τη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης.
Αν και οι νέες δυνατότητες θα τεθούν σε εφαρμογή στις 1 Ιουλίου, οι φορολογούμενοι που επιθυμούν να προχωρήσουν σε διακοπή εργασιών πριν από αυτή την ημερομηνία και δεν έχουν καταφέρει να ολοκληρώσουν το αίτημά τους μέσω της τρέχουσας εφαρμογής, μπορούν να το υποβάλουν μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου» στην κατηγορία Νέο Αίτημα > Φορολογία > Για μένα ή Εκπροσωπώ άλλον φορολογούμενο > Θεματική ομάδα: Μητρώο > Διαδικασία: Διακοπή εργασιών φυσικών προσώπων ή νομικών προσώπων.
Επιπλέον, σύμφωνα με τη νέα απόφαση, δεν επιβάλλεται πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής για τα αιτήματα διακοπής που θα υποβληθούν από την έναρξη ισχύος της απόφασης Α1060/2025 έως την 1η Σεπτεμβρίου, εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
- Ο φορολογούμενος είχε προσπαθήσει εμπρόθεσμα να υποβάλει το αίτημα στην ψηφιακή εφαρμογή «Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης»,
- Η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε για λόγους που προβλέπονται με τη νέα απόφαση,
- Η απόπειρα υποβολής έχει καταγραφεί στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ.
Με την αναβάθμιση της εφαρμογής και τη νέα απόφαση, αναμένεται να εξυπηρετηθούν πάνω από 15.000 αιτήματα πολιτών και επιχειρήσεων.