Ο Νίκος Σπανός, Ναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (ε.α.) και πρώην Διευθυντής Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Λιμενικής Αστυνομίας, περιέγραψε σε δημόσια ανάρτησή του ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο περιστατικό που σημειώθηκε πρόσφατα στο λιμάνι Πατητήρι της Αλοννήσου με πρωταγωνιστή το ταχύπλοο επιβατηγό πλοίο «Speedrunner Jet 2». Το συμβάν έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια επιβίβασης οχημάτων, ενώ επικρατούσαν ισχυροί βόρειοι και βορειοανατολικοί άνεμοι, έντασης έως 7 μποφόρ, οι οποίοι ασκούσαν ισχυρή πίεση από την αριστερή πλευρά του πλοίου. Λόγω της έντασης των ανέμων, το πλοίο άρχισε να παρουσιάζει έντονο διατοιχισμό, δηλαδή παλινδρόμηση-παλαντζάρισμα, με αποτέλεσμα να καταπονηθεί ο κάβος πρόσδεσης που ήταν δεμένος στην πρύμνη, από τη μέση του πλοίου.
Ο πλοίαρχος, αντιλαμβανόμενος την κρισιμότητα της κατάστασης, χειρίστηκε με ψυχραιμία τους μηχανισμούς πρόωσης από τη Γέφυρα, δίνοντας εντολή για πρόσω στην αριστερή μηχανή και ανάποδα στη δεξιά, σε συνδυασμό με ποντισμένη την αριστερή άγκυρα, για να συγκρατηθεί το πλοίο και να συνεχιστεί η φόρτωση των οχημάτων με ασφάλεια. Ωστόσο, λόγω των διαρκών απότομων κινήσεων του σκάφους και της υπερβολικής καταπόνησης του κάβου, σημειώθηκε θραύση στο έμβολο πρόσδεσης ακριβώς τη στιγμή που ένα όχημα κινούνταν στον αριστερό καταπέλτη του πλοίου. Το όχημα βρέθηκε σε κίνδυνο να πέσει στη θάλασσα, όμως χάρη στην ψυχραιμία και τις άμεσες αντιδράσεις του οδηγού, η κατάσταση αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή, με το όχημα να επιβιβάζεται με ασφάλεια.
Το πλήρωμα του πλοίου, σε συνεργασία με τους λιμενικούς, αντέδρασε άμεσα, απομακρύνοντας τα υπόλοιπα οχήματα και τους πεζούς επιβάτες από το σημείο, ενώ το πλοίο απομακρύνθηκε από τον προβλήτα με τη χρήση των μηχανών του και ο καταπέλτης έκλεισε κατά το ήμισυ για λόγους ασφαλείας. Ο Νίκος Σπανός επισημαίνει ότι το περιστατικό αυτό αναδεικνύει την επείγουσα ανάγκη για αυστηρή τήρηση των προβλεπόμενων κανόνων ασφαλείας, των διαδικασιών αξιολόγησης κινδύνου (Risk Assessment), αλλά και την ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο πρυμνοδέτησης και πρόσδεσης των πλοίων υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Παράλληλα, τονίζει την ανάγκη επανεξέτασης της καταλληλότητας των λιμενικών υποδομών ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία, ιδιαίτερα σε νησιωτικούς προορισμούς με υψηλή κίνηση και περιορισμένα μέσα.